Elbistan-Ekinözü Bisiklet Turu

Rota: Elbistan – Kalealtı – İğde – Ortaören – Ekinözü – İçmeler- Akpınar – Belan Geçidi  – Ketizmen  – Elbistan

Cela Bisiklet TuruTarih          : 14.07.2016
Yüksek İrtifa  : 1512 m
Toplam Yükseliş: 800 m
Kardeşim, ben ve yeğenimMuhteşem Ekip

Bir yıldan beri Kahramanmaraş merkezden başlayarak orta ve uzun mesafe sürüşler yapıyorum. Kardeşim de Kıbrıs’ta iki yıldır kısa mesafeli bisiklet sürüyor. Ramazan bayramı tatili için memleketimiz Elbistan’da orta mesafe sürüşler yapmak için çok öncesinden sözleşmiştik. Ben ilk defa Kahramanmaraş merkezi dışında bir yerden rotama başlayacaktım. O ise ilk defa orta/uzun mesafe sürüş yapacaktı. O Kıbrıs’tan ben de Maraş’tan bisikletlerimizi araç bagajında Elbistan’a getirdik.

Benim 29 jantlarımı denedikten sonra kendisinin 27,5 lik bisikletini yeğenimize devredip Elbistan’dan kendisine 29 inchlik Kron XC450 modelini aldık. İkili planladığımız sürüşü 3 kişi yapacaktık.

Kalealtı köyünde bisikletli çocuklar

Ben 13 Temmuz günü deneme amaçlı tek başıma Elbistan’dan Ekinözü’ne Belan Geçidini kullanarak gidip geldim. Belan Geçidinin Elbistan tarafından tırmanışının daha önceden uzun mesafe sürüş yapmamış kardeşim ve yeğenim için zorlayıcı olabileceğini kanaat getirdim.

Köy Yollarında

Ertesi gün yolu 10 km kadar uzatarak İğde tarafından gidip Belan tarafından dönecek şekilde yola koyulduk. Yuvarlak bir rotada daha fazla yer görme imkânına da kavuşacaktık.

Maraş ve Kıbrıs’a göre Elbistan yayla sayıldığından öğleden sonra 13:30’da yola koyulmakta mahsur görmedik. Yolumuzun üstünde köy ve çeşmeler bolca olduğu için yanımıza fazla su da almadık.

Yolun ilk bölümünde hiç durmadan Kalealtı köyünün içindeki süs havuzuna kadar 30 dakika boyunca 11 km pedal çevirdik. Balıklarıyla meşhur bu havuzda yüzen köy çocuklarını izledik su ihtiyacımızı giderdik kısa bir süre. Köy çocukları da bisikletleriyle köyün çıkışına kadar bize eşlik ettiler.

Kana rengini veren demirdi di mi?
Tava, Kıvrım Tatlı ve Acı Su

Elbistan’a her gelişimizde şifalı maden suları ile meşhur Ekinözü İçmeler’e genelde daha kısa olan Belan yolunu kullanarak araçlarla gideriz. Neredeyse 10 yıldır daha uzun olan bu yoldan hiç geçmemiştik. O nedenle hafif iniş ve çıkışlarla Ekinözü’ne kadar devam eden 23 km boyunca her tırmanışın ardından Ekinözü’nün görüneceği umuduyla bastık pedallara. Kalealtı’ndan itibaren 3 çeşme başında mola vererek net 1 saat 15 dakika da Aşağı İçmeler’e ulaştık.

Cela’nın (Ekinözü’nün eski adı) meşhur üçlüsü acı su, tava ve kıvrım tatlı faslından sonra tekrar yola koyulduk.

Tavayı hakettikDönüş yolumuz daha kısa olan Belan üzerinden. İlk 14 km boyunca 5 dakikalık 2 mola vererek ortalama %3 eğimle sürekli tırmanıyoruz. Yeğenim hepimizden önce 1512 rakımlı zirveye ulaşıyor. Kıbrıs’ın düz yollarına alışmış kardeşim de hepimizi şaşırtıyor yokuşun sadece son 200 metresinde bisikletinden iniyor.

Dün tek başıma tırmandığım o ürkütücü yokuş şimdi önümüzde uzanıyordu. İnişin %22 eğimli ilk 1 km’lik kısmında çok keskin virajlar var. Bisikletlerin fren, vites ve bağlantı noktaları kontrol ediyoruz. Kendimizi yer çekimi ile yol ve rüzgârın sürtünme kuvvetlerinin bileşkesine teslim ediyoruz. Yer yer 70 km/s hızları görüyoruz. Elbistan’ı ve sararmış ovasını izleyerek neredeyse hiç pedal çevirmeden zirveden eve 25 dakikada ulaşıyoruz.

İçmelere Nurhak ve Alçiçek üzerinden de ulaştık daha sonraki turlarımızda.

Siz de Kahramanmaraş’ta bisiklet kullanmak istiyorsunuz ama kafanızda cevaplarını bulamadığınız sorular varsa, belki bu yazı yardımcı olabilir.

Facebook Yorumları

Yusuf

Şeyma’nın eşi, Bilal’in babasıyım. Endüstri Mühendisiyim. Küçük şehirleri severim. Tarih ve arkeolojiye meraklıyım. Bisiklete binerim. Dağda ovada suda gezerim. Uçmak istiyorum ama tereddütlerim var.